Přečtěte si...

news1

Má benzín E10 vliv na životnost motorů?

15. ledna 2024

Máte starší automobil a obáváte se poškození pryžových částí motoru vlivem používání nového benzinu s vyšším podílem lihu?

FAQ č. 32
news1

Nesmrdět a neškodit

10. července 2020

Ekologie si vyžádala zásahy do příslušenství benzínových i dieselových motorů. Cesta od neřízeného katalyzátoru k SCR AdBlue katalyzátoru, byla dlouhá a rozhodně ne jednoduchá. Martin Frei, redaktor Světa motorů přehledně popsal a shrnul výhody i nevýhody jednotlivých typů katalyzátorů. 

Přečíst článek
news1

Prodloužená záruka - ano, či ne?

13. ledna 2020

To je to, oč tu běží, řekl by klasik. Prodlouženou záruku, jako marketingový nástroj prodeje začali používat korejští výrobci automobilů. Postupně tuto možnost začali nabízet i další výrobci. Vyplatí se připlatit si?

Přečíst článek
news1

Jak často měnit vzduchový fitr motoru?

26. září 2018

S nastávajícím babím létem snad i letos pomine vlna úporných veder a s tím spojená zvýšená prašnost. Právě prach je to, o čem tu dnes chci psát. Ucpává totiž vzduchový filtr motoru.

Přečíst článek
news1

Studené starty Octavie III RS TDI CR 135 kW

16. února 2018

Obrátili se na nás nespokojení majitelé prvních Octavií III RS TDI CR 135 kW s datem výroby začátek roku 2014, kteří mají problémy se starty motorů v rozpětí teplot přibližně 10~25°C. Elektronika nažhaví (dle kontrolky) a startér začne točit, trvá však cca 3 až 5 sekund, než motor naskočí.

Přečíst článek
news1

Start stop systém podruhé

16. února 2018

V minulém povídání o start-stop systému jsme řešili škodlivost systému Start stop pro živostnost motoru i bezpečnost silničního provozu, dnes si popíšeme cca 4 leté zkušenosti z provozu s tímto systémem.

Přečíst článek
news1

Nová pravidla na STK

18. prosince 2016

Prakticky jeden rok jsou platné nové předpisy pro měření emisí a provádění STK . Během roku jsme byli bombardováni tisíci dotazů našich zákazníků, zda nebudou mít na STK/ME dle nových pravidel problémy. V souvislosti s problematikou STK Vám přinášíme několik užitečných rad.

Přečíst článek
news1

Tankujete do svého vozu naftu s příměsí biosložek?

16.května 2015

Poslední dobou se objevují problémy s rotačními čerpadly vysokotlakého systému přímého vstřikování paliva dieselových koncernových motorů, které dáváme do souvislosti s užíváním nafty bez příměsi MEŘO (biosložky).

Přečíst článek
news1

Ethanol - ano či ne?

22.dubna 2014

Mnoho lidí se dnes do práce a z ní dopravují vlastními motorovými vozidly, ale i celkový roční kilometrový proběh u soukromých vozidel stoupá. Stoupající tendenci mají pak i ceny klasických paliv pro spalovací motory, tedy benzinu a motorové nafty. Logický je pak požadavek motoristů na co nejnižší náklady na tyto cesty.

Přečíst článek
news1

"Nakupujte u odborníků"

15. ledna 2014

Na našem serveru opakovaně poukazujeme na velké množství podezřelých nabídek na zvyšování výkonů motorů, ať už přídavnými jednotkami (tzv. Power boxy, Racing boxy apod.), případně nevhodně optimalizovaným software (na trhu jsou jich snad stovky). Potenciální zákazníci neznalí problematiky se často zaměřují jen na cenu a riskují tak nejen vynaložené prostředky, ale i zničení turbodmychadla, či jiných částí motoru.

Přečíst článek
news1

Start-stop systém

5. října 2013

Zamýšlíme se nad přínosy a negativy plynoucími z používání čím dál rozšířenějšího systému start-stop v našich automobilech.

Přečíst článek
news1

Výměna rozvodového řemene a kladek u 2.0 FSI 110kW až ve 180.000km?

4. května 2011

U motorů 2.0l FSI 110 kW nařizuje výrobce z neznámých důvodů výměnu rozvodového řemenu a kladek po ujetí 180.000 km bez omezení času. Během krátké chvíle jsem se setkal s několika případy tzv. „potkaných“ motorů tohoto typu při proběhu 140–150.000 km.

Přečíst článek
news1

Benzin 98 oktanů ano, či ne?

10. března 2011

Někteří výrobci automobilů doporučují či přímo nakazují tankovat do vozů s benzinovými motory palivo BA 98 oktanů. Zpravidla se jedná o vysoce výkonné modely, poslední dobou díky downsizingu (zmenšování objemů) se to začíná týkat i modelů, kde nebylo toto palivo vyžadováno.

Přečíst článek
news1

Nízký výkon motorů 2,0 TFSI 147 kW

25. srpna 2010

V naší diagnostické praxi jsme se setkali s problémem nízkého točivého momentu a tím i výkonu motoru vozu Škoda Octavia 2,0 TFSI RS 147 kW. Příčinou bývají praskliny dosedací plochy klapky obtoku výfukové skříně turbodmychadla.

Přečíst článek
news1

Spolupráce s časopisem AUTODIESEL

17.února 2010

V roce 2009 jsme navázali spolupráci s redakcí časopisu AUTODIESEL a z této spolupráce vzešlo několik článků, z nichž Vám některé nabízíme na našich stránkách k přečtení. Prvním je článek o problematických motorech 1.2 HTP a druhý se věnuje startování dieslových motorů v zimním období.

Přečíst článek
news1

Opět na scéně: long-life oleje

23. září 2007

Již v minulosti jsme upozorňovali na nevhodnost používání prodloužených intervalů výměny motorového oleje. Krátce jen zopakujme: vlivem přísad síry v našich palivech dochází k rychlé degradaci motorového oleje, paradoxně čím kvalitnějšího, tím rychlejší. Po ujetí cca 7 500 km u benzinových a 17 600 km u dieselových motorů dochází k naprostému vyčerpání přísad v plně syntetických olejích.

Přečíst článek
news1

Havárie turbodmychadel

22. září 2007

Průběžnou spoluprácí s více jak 90 servisy získáváme velmi cenné poznatky z provozu koncernových vozidel. Mezi ně patří i ty s poměrně vysokou poruchovostí turbodmychadel se zavedením prodloužených intervalů.

Přečíst článek

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu