Popis úpravy

Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování Bosch Monomotronic nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při čiptuningu řídících jednotek BOSCH Motronic MED 17.5 pro motory 1.8 TSI.

Jak vyplývá z grafu vnější charakteristiky motoru, úprava softwaru řídící jednotky motoru zlepšuje průběh točivého momentu i výkonu motoru v celém rozsahu využitelných otáček. Točivý moment vrcholí při 4.000 ot./min. hodnotou 289 Nm oproti 250 Nm sériovým. Významné je také pozvolné klesání točivého momentu při otáčkách nad 5.000 ot./min., kde je proti 5.500 ot./min. rozdíl pouze 89 Nm. Maximálního výkonu 156 kW oproti sériovým 118 kW motor dosahuje při shodných otáčkách 5.500 ot./min. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech - při rychlém ubrání, nebo naopak přidání plynu motor reaguje bez zbytečných prodlev.  Zkušenosti z provozu jsou takové, že úprava motoru snižuje spotřebu paliva o průměrných 0,5 l/100 km.

Úprava řídící jednotky a následné zvýšení točivého momentu a výkonu nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru, rozhodující je jakost a čistota motorového oleje a vzduchového filtru. Na chod a životnost případně namontované převodovky DSG nemá úprava vliv, maximální točivý moment se nachází hluboko pod maximální únosností DSG převodovky.

Škoda Yeti
1.8 TSI 118kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

EOBD zásuvka*
30 minut
17.424 Kč vč. DPH


Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.

Upozornění: Úprava řídící jednotky a následné zvýšení točivého momentu a výkonu nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru, rozhodující je však jakost a čistota motorového oleje a vzduchového filtru. Doporučujeme proto měnit motorový olej po ujetí 10.000 km a vzduchový filtr po 20.000 km. Toto doporučení nijak nesouvisí s provedenou úpravou, týká se i automobilů se sériovým motorovým softwarem.

* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.000 15.4 16.2 150.0 155.0
1.500 39.3 40.8 250.0 260.0
2.000 52.4 55.5 250.0 265.0
2.500 65.4 70.5 250.0 268.0
3.000 78.5 86.4 250.0 275.0
3.500 91.6 104.8 250.0 286.0
4.000 104.7 121.7 250.0 289.0
4.500 117.8 136.2 250.0 289.0
5.000 117.8 146.6 225.0 280.0
5.500 104.5 156.0 182.0 271.0
6.000 102.4 155.8 163.0 248.0
6.500 102.0 133.4 150.0 196.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu