Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování Bosch Monomotronic nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při čiptuningu řídících jednotek BOSCH Motronic MED 17.5 pro motory 1.8 TSI.
Jak vyplývá z grafu vnější charakteristiky motoru, úprava softwaru řídící jednotky motoru zlepšuje průběh točivého momentu i výkonu motoru v celém rozsahu využitelných otáček. Točivý moment vrcholí při 4.000 ot./min. hodnotou 289 Nm oproti 250 Nm sériovým. Významné je také pozvolné klesání točivého momentu při otáčkách nad 5.000 ot./min., kde je proti 5.500 ot./min. rozdíl pouze 89 Nm. Maximálního výkonu 156 kW oproti sériovým 118 kW motor dosahuje při shodných otáčkách 5.500 ot./min. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech - při rychlém ubrání, nebo naopak přidání plynu motor reaguje bez zbytečných prodlev. Zkušenosti z provozu jsou takové, že úprava motoru snižuje spotřebu paliva o průměrných 0,5 l/100 km.
Úprava řídící jednotky a následné zvýšení točivého momentu a výkonu nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru, rozhodující je jakost a čistota motorového oleje a vzduchového filtru. Na chod a životnost případně namontované převodovky DSG nemá úprava vliv, maximální točivý moment se nachází hluboko pod maximální únosností DSG převodovky.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
EOBD zásuvka*
30 minut
17.424 Kč vč. DPH
Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.
Upozornění: Úprava řídící jednotky a následné zvýšení točivého momentu a výkonu nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru, rozhodující je však jakost a čistota motorového oleje a vzduchového filtru. Doporučujeme proto měnit motorový olej po ujetí 10.000 km a vzduchový filtr po 20.000 km. Toto doporučení nijak nesouvisí s provedenou úpravou, týká se i automobilů se sériovým motorovým softwarem.
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.000 | 15.4 | 16.2 | 150.0 | 155.0 |
1.500 | 39.3 | 40.8 | 250.0 | 260.0 |
2.000 | 52.4 | 55.5 | 250.0 | 265.0 |
2.500 | 65.4 | 70.5 | 250.0 | 268.0 |
3.000 | 78.5 | 86.4 | 250.0 | 275.0 |
3.500 | 91.6 | 104.8 | 250.0 | 286.0 |
4.000 | 104.7 | 121.7 | 250.0 | 289.0 |
4.500 | 117.8 | 136.2 | 250.0 | 289.0 |
5.000 | 117.8 | 146.6 | 225.0 | 280.0 |
5.500 | 104.5 | 156.0 | 182.0 | 271.0 |
6.000 | 102.4 | 155.8 | 163.0 | 248.0 |
6.500 | 102.0 | 133.4 | 150.0 | 196.0 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz