Popis úpravy

Od roku 1994 se zabýváme úpravami řídících jednotek motorů automobilů Škoda. Zkušenosti získané se systémy vstřikování a zapalování BOSCH Monomotronic jsme uplatnili i při úpravách řídících jednotek dieslových motorů BOSCH. Zkušenosti z více jak 80.000 námi provedených aplikací seřízení řídících jednotek jsou takové, že seřízení nemají vliv na jejich vlastní spolehlivost ani na spolehlivost motorů a jejich příslušenství. Zmiňujeme se o tom proto, že podobného účinku jako má seřízení řídící jednotky lze dosáhnout i tzv. POWER-BOXem což je "mezikus" do elektrické instalace motoru, který dává nepravdivý signál řídící jednotce motoru o velikosti účinku turbodmychadla. Výsledky těchto opatření jsou v zásadě známé: 200 totálních havárií motorů v Německu a podle našich informací desítky u nás. Seřízená řídící jednotka reguluje jednotlivé veličiny kontinuálně a ve vzájemné závislosti, čímž nedochází k neduhům powerboxů jako je škubání, nadměrné kouření a hlavně výše zmíněné destrukci motorů.

Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček, maximum 352 Nm je potom k dispozici při 2.370 ot./min. oproti 310 Nm v sérii. Budete-li se v provozu držet v tomto rozsahu otáček, budete mít zároveň nejmenší spotřebu paliva. Maximální výkon se zvýší ze 96 na 124 kW při stejných otáčkách 4.260 ot./min. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech.

Škoda Superb I
1.9 TDI PD 96kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

výměna ECU*
45 minut
9.922 Kč vč. DPH


Funkce imobilizéru montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny. Zkušenosti z provozu jsou takové, že nejnižší námi zaznamenaná průměrná spotřeba paliva je u motoru TDI PD 2,85 l/100 km, průměrná se pohybuje kolem 5,5 l/100 km.

Upozornění:
u motorů s turbodmychadlem doporučujeme po vetší zátěži dochladit motor resp. turbodmychadlo pomalejší jízdou nebo cca minutovým během motoru na volnoběh po zastavení vozidla! Tato doporučení platí i pro sériové provedení ŘJ. Předejdete tak poruše turbodmychadla (velká teplota a spotřeba oleje a následně zadření motoru). Pozor také na nekvalitní naftu. Ve FAQ č. 19 můžete vidět, jak dopadají trysky vstřikování, pokud se rozhodnete šetřit na špatném místě.

*Úprava programu řídící jednotky (ECU) se provádí výměnným způsobem, do vozu instalujeme upravenou ŘJ, původní si ponecháme. Na námi upravenou řídící jednotku držíme záruku 2 roky na hardware (vlastní ŘJ) a pět let na software. Provedení diagnostiky, výměna řídící jednotky a zkušební jízda trvá cca 45 minut.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 27.0 31.0 185.0 195.0
2.000 54.0 63.0 235.0 295.0
2.500 81.1 92.1 310.0 352.0
3.000 87.0 101.0 277.0 321.0
3.500 91.0 113.0 248.0 308.3
4.000 96.0 124.0 229.0 296.0
4.500 71.0 95.0 128.0 196.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu