Zkušenosti získané se systémy vstřikování a zapalování BOSCH jsme využili i u nové generace řídících jednotek pro řízení přímého vstřikování motorů ŠKODA 1.0l TSI 81 kW.
Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček až o 50 Nm s tím, že již od 2.500 ot/min je k dispozici maximum 250 Nm a to prakticky až do 3.500 ot/min. Maximální výkon vzrostl na 97 kW oproti 81 kW v sérii. Díky velmi ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet na více jak 4.000 ot/min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. Naopak nedoporučujeme dlouhodobé využívání otáček pod 2.000 ot./min., v tomto režimu se tvoří nejvíce škodlivého karbonu. U DSG to samozřejmě platí při použití ručního řazení pádly či pákou voliče. Díky upraveným přechodovým stavům motoru řadí převodovka DSG plynuleji a efektivněji. Jízda je tak plynulejší, komfortnější a také bezpečnější.
Bez ohledu na úpravu SW doporučujeme používat kvalitní palivo a přidávat do něj aditiva, například Super benzin aditiv, který je k sehnání u velkých benzinových pump. Přípravek zvyšuje oktanové číslo paliva, zajišťuje čistý spalovací prostor, takže usazený karbon není zárodkem detonačního spalování a zlepšuje i rychlost hoření. Výměny motorového oleje doporučujeme na rozdíl od výrobce po ujetí každých 10.000 km, cílem je opět menší usazování karbonu a tím delší životnost motoru.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
EOBD zásuvka*
4 hodiny
15.004 Kč vč. DPH
Úpravu lze rozeznat pouze jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny, nebude tak problém na ME/STK. Spotřeba u tohoto vozu je podle dosavadních zkušeností nižší o 0,5 až 1,0 l/100 km, pochopitelně velmi závisí na dynamice jízdy.
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.500 | 28.3 | 31.4 | 180.0 | 200.0 |
2.000 | 42.0 | 52.4 | 200.0 | 250.0 |
2.500 | 52.4 | 65.4 | 200.0 | 250.0 |
3.000 | 62.8 | 78.5 | 200.0 | 250.0 |
3.500 | 73.3 | 91.6 | 200.0 | 250.0 |
4.000 | 76.6 | 95.2 | 183.0 | 227.3 |
4.500 | 81.0 | 97.0 | 172.0 | 206.0 |
5.000 | 81.0 | 97.0 | 154.7 | 185.3 |
5.500 | 81.0 | 97.0 | 140.6 | 168.4 |
6.000 | 72.0 | 87.0 | 115.0 | 138.5 |
6.500 | 54.0 | 66.0 | 79.0 | 97.0 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz