Popis úpravy

Od roku 1994 se zabýváme úpravami řídících jednotek motorů automobilů ŠKODA. Zkušenosti získané se systémy vstřikování a zapalování BOSCH monomotronic jsme uplatnili i při úpravách řídících jednotek dieselových motorů BOSCH. Zkušenosti z více jak 50.000 námi provedených aplikací úprav řídících jednotek jsou takové, že úpravy nemají vliv na jejich vlastní spolehlivost ani na spolehlivost motorů a jejich příslušenství. Zmiňujeme se o tom proto, že podobného účinku jako má přeprogramování řídící jednotky lze dosáhnout i tzv. POWER–BOXem, což je mezikus do elektrické instalace vstřikovacího čerpadla motoru, který zkresluje data pro řídící jednotku motoru. Výsledky těchto zařízení jsou známé - 250 totálních havárií v Německu a podle našich informací desítky u nás. Kvalitně upravená řídící jednotka reguluje jednotlivé veličiny kontinuálně a ve vzájemné závislosti, čímž nedochází k neduhům powerboxů, jako je škubání, nadměrné kouření a hlavně výše zmíněné destrukci motorů.

Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček, maximum 240 Nm je potom k dispozici při 2.480 ot./min. oproti 155 Nm v sérii. Budete-li se v provozu držet v tomto rozsahu otáček, budete mít zároveň nejmenší spotřebu paliva. Maximální výkon se zvýší z 51 kW na 71 kW při stejných otáčkách 3.500 ot./min. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech. 

Škoda Roomster
1.4 TDI PD 51kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

výměna ECU*
30 minut
15.004 Kč vč. DPH


Funkce imobilizéru montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny. Zkušenosti z provozu jsou takové, že nejnižší námi zaznamenaná průměrná spotřeba paliva klesne cca o 0,5 l/100 km.

Upozornění:
u motorů s turbodmychadlem doporučujeme po vetší zátěži dochladit motor resp. turbodmychadlo pomalejší jízdou nebo cca minutovým během motoru na volnoběh po zastavení vozidla! Tato doporučení platí i pro sériové provedení ŘJ. Předejdete tak poruše turbodmychadla (velká teplota a spotřeba oleje a následně zadření motoru). Pozor také na nekvalitní naftu. Ve FAQ č. 19 můžete vidět, jak dopadají trysky vstřikování, pokud se rozhodnete šetřit na špatném místě.

*Úprava programu řídící jednotky (ECU) se provádí výměnným způsobem, do vozu instalujeme upravenou ŘJ, původní si ponecháme. Na námi upravenou řídící jednotku držíme záruku 2 roky na hardware (vlastní ŘJ) a pět let na software. Provedení diagnostiky, výměna řídící jednotky a zkušební jízda trvá cca 30 minut.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 20.4 28.7 130.0 183.0
2.000 31.0 49.2 149.0 235.0
2.500 40.5 62.8 155.0 240.0
3.000 47.6 68.4 152.0 218.0
3.500 49.8 71.0 136.0 194.0
4.000 51.0 65.4 122.0 166.0
4.500 47.0 60.2 100.0 128.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu