Popis úpravy

Zkušenosti získané se systémy vstřikování a zapalování moderních turbomotorů jsme využili i u nové generace řídících jednotek pro řízení motorů ŠKODA 2.0 TSI 162 kW. Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru o 60 Nm s tím, že již od 3.500 ot./min. je k dispozici maximum 410 Nm prakticky až do 5.000 ot./min. Maximální výkon 220 kW je oproti 162 kW v sérii k dispozici v rozsahu 5.200 – 6.200 ot./min. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet nad 4.500 ot./min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. Volby režimu motoru zůstávají zachovány.

Zvýšení točivého momentu nepřenese sériová spojka, řešením je naše upravené provedení, která zvládne zvýšený točivý moment s rezervou. Cena úpravy 12.100 Kč vč. DPH. Nechcete–li využívat maximálního možného točivého momentu, který však stojí za pružným zrychlením automobilu a nižší spotřebou, je možné použít odlišný data set s výsledným točivým momentem 390 Nm, určený pro převodovky DSG.

Úpravu lze rozeznat pouze jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny, přes ME/STK projde vozidlo bez potíží. Spotřeba u tohoto vozu je podle dosavadních zkušeností nižší o 0,5~1,5 l/100 km, velmi závisí na dynamice jízdy.

Škoda Octavia III RS
2.0 TSI 162kW
manuální převodovka

Postup úpravy
Čas. náročnost

Cena úpravy

EOBD zásuvka*
4 hodiny (ŘJ)
1 prac. den (spojka)
24.926 Kč vč. DPH


Na životnost motorů nemá úprava řídící jednotky prakticky žádný vliv, největším ničitelem motorů jsou prodloužené intervaly výměn olejů, filtrů a otáčky motoru. U motorů s turbodmychadly doporučujeme po větší zátěži motor, resp. turbodmychadlo dochladit volnější jízdou, nebo nechat po zastavení cca minutu běžet na volnoběh! V opačném případě riskujete zničení turbodmychadla a následné zadření motoru (vysoká teplota a spotřeba motorového oleje). Zásadní problémy také nastávají po přibližně 70-100.000 km u motorů, které byly provozovány na tzv. prodloužené intervaly výměny olejů (viz samostatný článek). Všechna tato doporučení se týkají i motorů, na nichž nebyla provedena úprava řídící jednotky.

* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program. Při výměně spojky přebíráme původní záruku výrobce do 100.000 km nájezdu. 


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 54.9 54.9 350.0 350.0
2.000 73.3 76.4 350.0 365.0
2.500 91.6 98.2 350.0 375.0
3.000 110.0 124.0 350.0 395.0
3.500 128.3 150.3 350.0 410.0
4.000 146.6 172.0 350.0 410.0
4.500 165.0 193.2 350.0 410.0
5.000 162.0 214.7 309.4 410.0
5.500 162.0 220.0 281.3 382.0
6.200 162.0 220.0 249.5 339.0
6.500 150.0 210.0 220.4 308.5
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu