Zkušenosti získané se systémy vstřikování a zapalování moderních turbomotorů jsme využili i u nové generace řídících jednotek pro řízení motorů ŠKODA 2.0 TSI 162 kW. Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru o 60 Nm s tím, že již od 3.500 ot./min. je k dispozici maximum 410 Nm prakticky až do 5.000 ot./min. Maximální výkon 220 kW je oproti 162 kW v sérii k dispozici v rozsahu 5.200 – 6.200 ot./min. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet nad 4.500 ot./min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. Volby režimu motoru zůstávají zachovány.
Zvýšení točivého momentu nepřenese sériová spojka, řešením je naše upravené provedení, která zvládne zvýšený točivý moment s rezervou. Cena úpravy 12.100 Kč vč. DPH. Nechcete–li využívat maximálního možného točivého momentu, který však stojí za pružným zrychlením automobilu a nižší spotřebou, je možné použít odlišný data set s výsledným točivým momentem 390 Nm, určený pro převodovky DSG.
Úpravu lze rozeznat pouze jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny, přes ME/STK projde vozidlo bez potíží. Spotřeba u tohoto vozu je podle dosavadních zkušeností nižší o 0,5~1,5 l/100 km, velmi závisí na dynamice jízdy.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
EOBD zásuvka*
4 hodiny (ŘJ)
1 prac. den (spojka)
24.926 Kč vč. DPH
Na životnost motorů nemá úprava řídící jednotky prakticky žádný vliv, největším ničitelem motorů jsou prodloužené intervaly výměn olejů, filtrů a otáčky motoru. U motorů s turbodmychadly doporučujeme po větší zátěži motor, resp. turbodmychadlo dochladit volnější jízdou, nebo nechat po zastavení cca minutu běžet na volnoběh! V opačném případě riskujete zničení turbodmychadla a následné zadření motoru (vysoká teplota a spotřeba motorového oleje). Zásadní problémy také nastávají po přibližně 70-100.000 km u motorů, které byly provozovány na tzv. prodloužené intervaly výměny olejů (viz samostatný článek). Všechna tato doporučení se týkají i motorů, na nichž nebyla provedena úprava řídící jednotky.
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program. Při výměně spojky přebíráme původní záruku výrobce do 100.000 km nájezdu.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.500 | 54.9 | 54.9 | 350.0 | 350.0 |
2.000 | 73.3 | 76.4 | 350.0 | 365.0 |
2.500 | 91.6 | 98.2 | 350.0 | 375.0 |
3.000 | 110.0 | 124.0 | 350.0 | 395.0 |
3.500 | 128.3 | 150.3 | 350.0 | 410.0 |
4.000 | 146.6 | 172.0 | 350.0 | 410.0 |
4.500 | 165.0 | 193.2 | 350.0 | 410.0 |
5.000 | 162.0 | 214.7 | 309.4 | 410.0 |
5.500 | 162.0 | 220.0 | 281.3 | 382.0 |
6.200 | 162.0 | 220.0 | 249.5 | 339.0 |
6.500 | 150.0 | 210.0 | 220.4 | 308.5 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz