Popis úpravy

Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování BOSCH Monomotronic, nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při chip tuningu řídících jednotek Bosch dieselových motorů, nyní z těchto zkušeností čerpáme i při úpravách software řídící jednotky systému čerpadlo - tryska.

Zkušenosti z více jak 50.000 námi provedených aplikací úprav řídící jednotky motoru jsou takové, že zvýšení výkonu motoru nemá vliv na jejich vlastní spolehlivost ani na spolehlivost motorů a příslušenství. Zmiňujeme se o tom proto, že podobného účinku jako má přeprogramování řídící jednotky lze dosáhnout i tzv. POWER – BOXem, což je mezikus do elektrické instalace vstřikovacího čerpadla motoru, který zkresluje data pro řídící jednotku motoru. V poslední době se roztrhl pytel s dalšími navenek profesionálními ladiči, kteří však používají nekvalitní softwary z jihu Evropy. Výsledky těchto zařízení a softwarů jsou známé: stovky totálních havárií v Německu a podle našich informací desítky u nás (některé příklady jsou zdokumentované na našich web stránkách).

Prakticky denně poskytujeme konzultaci zákazníkovi, který si nechal provést chip tuning u některé z těchto firem, jejichž zvýšení výkonu motoru má za následek ještě horší parametry, než sériové.  

Škoda Octavia II
1.9 TDI PD 77kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

výměna ECU*
30 minut
18.634 Kč vč. DPH


Námi upravená řídící jednotka reguluje jednotlivé veličiny kontinuálně a ve vzájemné závislosti, čímž nedochází k neduhům powerboxů a laciných softwarů, jako je škubání, nadměrné kouření a hlavně výše zmíněné destrukci motorů či turbodmychadel. Některé modifikované softwary rovněž ruší možnost sériové diagnostiky řídící jednotky motoru, takže v autorizovaném servisu ji běžnou sériovou diagnostikou nemohou provést.

Náš tuning řídící jednotky motoru má za následek zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček, maximum 324 Nm je potom k dispozici při 2.200 ot./min. oproti 250 Nm v sérii. Budete–li se v provozu držet v tomto rozsahu otáček, budete mít zároveň nejmenší spotřebu paliva. Maximální výkon se zvýší ze 77 na 113 kW při stejných otáčkách 4.000 ot./min. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech, motor bude lépe na polohu pedálu plynu.

Funkce imobilizéru montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.

Zkušenosti z provozu jsou takové, že úpravou řídící jednotky lze průměrně dosáhnout snížení spotřeby o 0,5 l/100 km a průměrná  spotřeba se pohybuje kolem 5,5 l/100 km. Na životnost motorů nemá úprava řídící jednotky prakticky žádný vliv, největší námi zaznamenaný proběh motoru 74 kW TDI PD u Octavie je 480.000 km. Životnost upravených 1.9l motorů TDI PD 77kW je díky identické konstrukci obdobná. U verzí 4x4 se spojkou Haldex se také nemusíte obávat problémů, žádné typické se závady se zde nevyskytují.

Upozornění:
u motorů s turbodmychadlem doporučujeme po vetší zátěži dochladit motor resp. turbodmychadlo pomalejší jízdou nebo cca minutovým během motoru na volnoběh po zastavení vozidla! Tato doporučení platí i pro sériové provedení ŘJ. Předejdete tak poruše turbodmychadla (velká teplota a spotřeba oleje a následně zadření motoru). Značné potíže po cca 70 – 100.000 km jsou s motory, které byly provozovány na tzv. prodloužené intervaly výměny olejů - viz. samostatný článek. Všechna tato doporučení se týkají i motorů, na nichž nebyla provedena úprava řídící jednotky. Pozor také na nekvalitní naftu. Ve FAQ č. 19 můžete vidět, jak dopadají trysky vstřikování, pokud se rozhodnete šetřit na špatném místě.

*Úprava programu řídící jednotky (ECU) se provádí výměnným způsobem, do vozu instalujeme upravenou ŘJ, původní si ponecháme. Na námi upravenou řídící jednotku držíme záruku 2 roky na hardware (vlastní ŘJ) a pět let na software. Provedení diagnostiky, výměna řídící jednotky a zkušební jízda trvá cca 30 minut.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 29.0 31.0 185.0 195.0
1.900 49.7 58.7 250.0 295.0
2.700 67.8 91.6 240.0 324.0
3.000 68.8 99.0 219.0 315.0
3.500 74.0 108.0 202.0 294.6
4.000 77.0 113.0 184.0 269.8
4.500 59.0 92.3 125.0 196.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu