Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček až o 50 Nm s tím, že již od 2.500 ot/min. je k dispozici maximum 300 Nm prakticky až do 4.000 ot/min., maximálnímu výkon je 140 kW oproti 110 kW v sérii. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet více jak 4.500 ot/min. a řazením v tomto rozmezí otáček tak budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. U DSG samozřejmě při použití ručního řazení převodovky DSG, pádly či pákou voliče. Díky upraveným přechodovým stavům motoru řadí podstatně lépe i převodovka DSG. Jízda je tak plynulejší, komfortnější a samozřejmě bezpečnější. Odstranili jsme nepříjemné škubání motoru při jízdě krátce po startu studeného motoru i škubání motoru teplého v zátěži.
Úpravu lze rozeznat pouze jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny, nebude tak problém na ME/STK. Průměrná spotřeba po úpravě je podle dosavadních zkušeností nižší o 0,5~1,0 l/100 km, pochopitelně velmi závisí na dynamice jízdy.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
EOBD zásuvka*
4 hodiny
15.004 Kč vč. DPH
Systém ACT
Jedním z cílů našich úprav je i zvyšování spolehlivosti motoru jako celku a proto nabízíme i variantu úpravy s deaktivací systému vypínání válců ACT. Systém ACT umožňuje mírně snížit spotřebu dočasným vypínáním válců motoru, ale má také za následek zarůstání sacích kanálů vypínaných válců sazemi. Záleží na aktivaci paliva a stylu jízdy, dá se však tvrdit, že čím více jede řidič tzv. na spotřebu, tím častěji je systém vypínání válců v činnosti a dříve či později se zmenšení světlosti sacího kanálu sazemi negativně projeví na točivém momentu motoru a tím i jeho výkonu. Problémy časem nastanou i na emisních stanicích STK.
Deaktivace systému ACT také významně snižuje amplitudu torzních kmitů klikové hřídele a tím zvyšuje životnost klikového mechanismu, spojky, převodovky a zejména dvouhmotového setrvačníku. Omezení torzních kmitů povede i k významnému snížení vibraci (hluku) v kabině, které obtěžují řidiče a cestující. Obecně jsou vibrace nežádoucí pro řadů rozebíratelných i nerozebíratelných spojů, poškozují je a tím snižují životnost vozidla jako celku.
Detailní informace se dozvíte v FAQ 31.
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.500 | 39.2 | 40.1 | 250.0 | 255.0 |
2.000 | 52.3 | 58.6 | 250.0 | 280.0 |
2.500 | 65.4 | 77.5 | 260.0 | 296.0 |
3.000 | 78.5 | 94.2 | 250.0 | 300.0 |
3.500 | 91.6 | 110.0 | 250.0 | 300.0 |
4.000 | 101.8 | 125.7 | 243.0 | 300.0 |
4.500 | 106.0 | 140.0 | 225.0 | 297.0 |
5.000 | 110.0 | 140.0 | 210.0 | 267.0 |
5.500 | 110.0 | 140.0 | 191.0 | 243.0 |
6.000 | 110.0 | 140.0 | 175.0 | 223.0 |
6.500 | 88.0 | 110.0 | 129.3 | 162.0 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz