Škoda Felicia
1.3 MPI 50kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

výměna ECU*
30 minut
3.630,- Kč vč. DPH

Popis úpravy

Úpravou programu řídící jednotky jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček o 5 - 7 N.m s tím, že již od 2.500 ot./min. je k dispozici točivý moment 101 Nm, maximum 112 Nm je potom k dispozici při 4.160 ot./min. Budete-li se v provozu držet v tomto rozsahu otáček, budete mít zároveň menší spotřebu paliva. Maximálního výkonu 61,5 kW bylo dosaženo při 5.440 ot/min, což odpovídá rychlosti 144 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň. Přesto máme omezovač maximálních otáček motoru posunutý ze 6.000 na 6.500 ot./min., to proto, aby bylo možno především v krizových situacích motor vytáčet dále, bez nutnosti přeřadit na vyšší rychlostní stupeň.

Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech - při rychlém přidání, nebo naopak po ubrání "plynu" motor reaguje bez zbytečných prodlev a škubání. Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována. Kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez připojení. Motor po spuštění cca po 2 sekundách zhasne. 

Seřízená řídící motorová jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G., ATAL, VAS a pod. jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou. Také emisní limity zůstávají beze změny. Zkušenosti z provozu se seřízenými jednotkami jsou takové, že nejnižší námi zaznamenaná průměrná spotřeba paliva je 4,5l/100km, průměr se pohybuje kolem 6,5l/100km.

Upozornění: Z důvodu výrobní vady vyskytující se u této řady motorů důrazně doporučujeme nepoužívat cyklovač stěračů - dlouhodobější použití cyklovače může nenávratně poškodit ŘJ motoru. Tato závada je opravitelná pouze výmenou ŘJ, neboť je poškozen i tištěný spoj. ŘJ motoru může poškodit také přebíjející alternátor, proto doporučujeme jeho revizi po každých 60.000 km. Obě tato doporučení platí i pro neseřízené ŘJ! V provozu také dochází k poruchám klapkového tělesa škrtící klapky. Motor má pak zvýšený volnoběh, který navíc kolísá. Prostou výměnou klapkového tělesa se problém neodstraní, je třeba vyměnit i řídící jednotku motoru. Úprava softwaru ŘJ motoru tento následný problém řeší.

*Úprava programu řídící jednotky (ECU) se provádí výměnným způsobem, do vozu instalujeme upravenou ŘJ, původní si ponecháme. Provedení diagnostiky, výměna řídící jednotky a zkušební jízda trvá cca 30 minut.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 13.0 14.1 83.0 90.0
2.000 18.4 19.9 88.0 95.0
2.500 24.6 26.4 94.0 101.0
3.000 30.5 32.7 97.0 104.0
3.500 37.4 39.2 102.0 107.0
4.000 44.0 46.0 105.0 110.0
4.500 48.0 52.7 101.9 112.0
5.000 50.0 57.6 95.5 110.0
5.500 47.0 61.5 81.6 106.8
6.000 44.0 60.3 70.0 96.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu