Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
výměna ECU*
30 minut
3.630,- Kč vč. DPH
Úpravou programu řídící jednotky jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček o 5 - 7 N.m s tím, že již od 2.500 ot./min. je k dispozici točivý moment 101 Nm, maximum 112 Nm je potom k dispozici při 4.160 ot./min. Budete-li se v provozu držet v tomto rozsahu otáček, budete mít zároveň menší spotřebu paliva. Maximálního výkonu 61,5 kW bylo dosaženo při 5.440 ot/min, což odpovídá rychlosti 144 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň. Přesto máme omezovač maximálních otáček motoru posunutý ze 6.000 na 6.500 ot./min., to proto, aby bylo možno především v krizových situacích motor vytáčet dále, bez nutnosti přeřadit na vyšší rychlostní stupeň.
Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech - při rychlém přidání, nebo naopak po ubrání "plynu" motor reaguje bez zbytečných prodlev a škubání. Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována. Kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez připojení. Motor po spuštění cca po 2 sekundách zhasne.
Seřízená řídící motorová jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G., ATAL, VAS a pod. jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou. Také emisní limity zůstávají beze změny. Zkušenosti z provozu se seřízenými jednotkami jsou takové, že nejnižší námi zaznamenaná průměrná spotřeba paliva je 4,5l/100km, průměr se pohybuje kolem 6,5l/100km.
Upozornění: Z důvodu výrobní vady vyskytující se u této řady motorů důrazně doporučujeme nepoužívat cyklovač stěračů - dlouhodobější použití cyklovače může nenávratně poškodit ŘJ motoru. Tato závada je opravitelná pouze výmenou ŘJ, neboť je poškozen i tištěný spoj. ŘJ motoru může poškodit také přebíjející alternátor, proto doporučujeme jeho revizi po každých 60.000 km. Obě tato doporučení platí i pro neseřízené ŘJ! V provozu také dochází k poruchám klapkového tělesa škrtící klapky. Motor má pak zvýšený volnoběh, který navíc kolísá. Prostou výměnou klapkového tělesa se problém neodstraní, je třeba vyměnit i řídící jednotku motoru. Úprava softwaru ŘJ motoru tento následný problém řeší.
*Úprava programu řídící jednotky (ECU) se provádí výměnným způsobem, do vozu instalujeme upravenou ŘJ, původní si ponecháme. Provedení diagnostiky, výměna řídící jednotky a zkušební jízda trvá cca 30 minut.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.500 | 13.0 | 14.1 | 83.0 | 90.0 |
2.000 | 18.4 | 19.9 | 88.0 | 95.0 |
2.500 | 24.6 | 26.4 | 94.0 | 101.0 |
3.000 | 30.5 | 32.7 | 97.0 | 104.0 |
3.500 | 37.4 | 39.2 | 102.0 | 107.0 |
4.000 | 44.0 | 46.0 | 105.0 | 110.0 |
4.500 | 48.0 | 52.7 | 101.9 | 112.0 |
5.000 | 50.0 | 57.6 | 95.5 | 110.0 |
5.500 | 47.0 | 61.5 | 81.6 | 106.8 |
6.000 | 44.0 | 60.3 | 70.0 | 96.0 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz