Popis úpravy

Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování BOSCH Monomotronic, nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při modifikacích řídících jednotek CONTINENTAL dieselových motorů. Nyní z těchto zkušeností čerpáme i při úpravách software řídící jednotky systému Common rail.

Zkušenosti z více jak 80.000 námi provedených aplikací úprav řídící jednotky motoru jsou takové, že zvýšení výkonu motoru nemá vliv na jejich vlastní spolehlivost ani na životnost motorů a příslušenství. Zmiňujeme se o tom proto, že podobného účinku jako má přeprogramování řídící jednotky lze dosáhnout i tzv. POWER–BOXem, což je mezikus do elektrické instalace vstřikovacího čerpadla motoru, který zkresluje data pro řídící jednotku motoru v tomto případě hodnotu velikosti tlaku paliva v railu. Pokud je tato hodnota špatně nastavená, či se vinou poruchy boxu nekontrolovatelně zvýší, má to za následek vznik kavitace v tlakovém rotačním čerpadle systému common rail. Výsledkem je vytrhávání materiálu z povrchu pístku či tělesa čerpadla s fatálními následky pro celý systém. Vzhledem k tomu, že palivo cirkuluje do nádrže a zpět k motoru, jediná možná oprava pak je výměna celého systému včetně vedení paliva a nádrže.

Škoda Fabia III
1.4 TDI CR 55kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

úprava ECU*
4 hodiny
17.182 Kč vč. DPH


V poslední době se roztrhl pytel s dalšími navenek profesionálními ladiči, kteří však používají nekvalitní softwary z jihu Evropy. Prakticky denně poskytujeme konzultace zákazníkům, kteří si nechali provést chiptuning u některé z těchto firem. Bohužel jejichž metody zvýšení výkonu motoru mají za následek mnohdy ještě horší parametry než sériové. Houpavý průběh točivého momentu, což je nejzřetelnější projev chybně optimalizovaného programu, poškozuje transmise (spojku, převodovku ad.) a má za následek nekomfortní jízdu. Námi upravená řídící jednotka reguluje jednotlivé veličiny kontinuálně a ve vzájemné závislosti, čímž nedochází k neduhům powerboxů a laciných softwarů, jako je škubání, nadměrné kouření mající za následek častou regeneraci DPF filtru a s tím spojenou vyšší spotřebu a  možnou destrukci turbodmychadel. Některé modifikované programy negativně ovlivňují schopnost řídící jednotky motoru komunikovat se sériovou diagnostikou, takže v autorizovaném servisu ji běžnou sériovou diagnostikou nemohou provést.

Náš tuning řídící jednotky motoru zvyšuje točivý moment motoru v celém rozsahu využitelných otáček, maximum 253 Nm je k dispozici při 2.000~2.500 ot/min. oproti 195 Nm v sérii. Budete–li se v provozu držet v tomto rozsahu otáček, budete mít zároveň nejnižší spotřebu paliva. Maximální výkon motoru se úpravou zvýší z 55 na 92 kW a to při stejné hodnotě 4.200 ot/min. Další zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech - motor bude lépe reagovat na polohu pedálu plynu, bude se  ochotněji roztáčet a tím se odstraní jeho obtěžující letargické chování. Funkce imobilizéru 4. generace montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Chiptuning od nás nemá vliv na to, jak řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S, chová se jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.

Zkušenosti z provozu jsou takové, že úpravou řídící jednotky se dosahuje průměrné úspory paliva kolem 0,5 l/100 km a průměrná spotřeba se pohybuje kolem 5,0 l/100 km. Na životnost motorů nemá úprava řídící jednotky prakticky žádný vliv, největším nebezpečím pro motor jsou prodloužené intervaly výměn olejů, filtrů a vysoké otáčky motoru. U motorů s turbodmychadly doporučujeme po větší zátěži motor, resp. turbodmychadlo dochladit volnější jízdou, nebo nechat po zastavení cca 1 minutu běžet na volnoběh. V opačném případě riskujete zničení turbodmychadla a následné zadření motoru (vysoká teplota a spotřeba motorového oleje). Časté jsou také problémy po přibližně 70~100.000 km s motory, které byly provozovány na tzv. prodloužené intervaly výměny olejů - viz samostatný článek. Všechna tato doporučení se týkají i motorů, na nichž nebyla provedena úprava řídící jednotky.

* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo na Vašem kuse, na námi upravenou řídící jednotku držíme dva roky záruku na hardware a pět let na software. SW záruka znamená, že v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové upravený program zdarma.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 25.8 26.8 164.0 171.0
2.000 38.1 40.8 182.0 195.0
2.500 51.0 66.2 195.0 253.0
3.000 55.0 79.5 175.0 253.0
3.500 55.0 91.6 150.1 250.0
4.000 55.0 92.0 131.0 220.0
4.200 55.0 92.0 125.0 209.0
4.500 48.0 76.0 102.0 161.0
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu