Jak vyplývá z grafu vnější charakteristiky motoru, úprava softwaru řídící jednotky motoru a výměna sacího potrubí zlepšuje průběh točivého momentu i výkonu motoru v celém rozsahu využitelných otáček. Točivý moment upravené řídící jednotky vrcholí při 3.000 ot./min. hodnotou 126 Nm oproti 118 Nm sériovým. Maximálního výkonu 53 kW oproti sériovým 44 kW motor dosahuje při 5.500 ot./min. Významné zlepšení zaznamenáte v tzv. přechodových režimech - při rychlém ubrání, nebo naopak přidání „plynu" motor reaguje bez zbytečných prodlev a škubání.
Protože výrobce z marketingových důvodů záměrně snižuje u tohoto motoru výkon, mimo jiné též menším průměrem sacího potrubí, je nezbytné spou s úpravou programu též vyměnit sací potrubí. Cena nového potrubí se pohybuje kolem 4.200 Kč vč. DPH.
Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny. Zkušenosti z provozu jsou takové, že úprava motoru snižuje spotřebu paliva o 0,5 l/100 km.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
OBD II zásuvka*
2 hodiny
3.630 Kč vč. DPH**
Upozornění: Řídící jednotky systému SIEMENS jsou poměrně málo odolné přepětí v palubní síti vozidla, proto doporučujeme věnovat zvýšenou péči alternátoru. Úprava řídící jednotky nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru.
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do novéjednotky upravený program zdarma.
**K ceně úpravy je nutné ještě připočíst náklady na sací potrubí s větším průměrem. Cena potrubí činí cca 4 200 Kč vč. DPH (cena je orientační, Škoda ceny svých náhradních dílů průběžně mění).
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.500 | 16.6 | 17.1 | 106.0 | 109.0 |
2.000 | 23.2 | 24.0 | 111.0 | 115.0 |
2.500 | 30.9 | 31.8 | 118.0 | 121.5 |
3.000 | 34.2 | 39.6 | 111.4 | 126.0 |
3.500 | 38.1 | 43.8 | 103.4 | 119.6 |
4.000 | 41.5 | 48.3 | 99.0 | 115.2 |
4.500 | 44.0 | 51.3 | 93.4 | 109.0 |
5.000 | 42.5 | 52.4 | 81.2 | 100.2 |
5.500 | 36.4 | 53.0 | 63.2 | 92.0 |
6.000 | 24.9 | 43.6 | 39.6 | 69.5 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz