Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování Bosch Monomotronic nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při úpravách řídících jednotek motorů Škoda 2.0 TSI 140kW.
Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček o 20 až 55 Nm s tím, že maximum 380 Nm je k dispozici mezi 3.500~5.000 ot/min. Maximální výkon je 200 kW oproti 140 kW v sérii. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet nad 4.500 ot/min., řazením v tomto rozmezí otáček budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. U DSG samozřejmě při použití ručního řazení převodovky pádly či pákou voliče. Díky upraveným přechodovým stavům motoru řadí podstatně lépe i samotná převodovka DSG. Jízda je tak plynulejší, komfortnější a samozřejmě bezpečnější. Zkušenosti z provozu jsou takové, že úprava motoru snižuje spotřebu paliva o průměrných 0,5~1,5 l/100 km.
Úprava řídící jednotky a následné zvýšení točivého momentu a výkonu nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru, rozhodující je jakost a čistota motorového oleje a vzduchového filtru. Na chod a životnost případně namontované převodovky DSG nemá úprava vliv, maximální točivý moment se nachází hluboko pod maximální únosností DSG převodovky.
Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy
EOBD zásuvka*
4 hodiny
19.844 Kč vč. DPH
Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.
* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.
ot./min. | výkon (kW) | točivý moment (N.m) | ||
---|---|---|---|---|
série | po úpravě | série | po úpravě | |
1.500 | 45.8 | 52.1 | 320.0 | 332.0 |
2.000 | 68.1 | 72.25 | 325.0 | 345.0 |
2.500 | 85.1 | 92.7 | 325.0 | 354.0 |
3.000 | 102.1 | 115.0 | 325.0 | 366.0 |
3.500 | 119.1 | 139.3 | 325.0 | 380.0 |
4.000 | 136.1 | 159.2 | 325.0 | 380.0 |
4.500 | 140.0 | 179.0 | 297.0 | 380.0 |
5.000 | 140.0 | 199.0 | 267.4 | 380.0 |
5.300 | 132.0 | 200.0 | 238.0 | 360.4 |
5.500 | 125.0 | 192.0 | 217.0 | 333.4 |
6.000 | 118.0 | 171.0 | 188.0 | 272.2 |
Jak vybírat tuningovou firmuPár dobrých rad
CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno
tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz