Popis úpravy

Chiptuning řídících jednotek systému vstřikování a zapalování Bosch Monomotronic nám pomohl získat dostatek zkušeností, které jsme uplatnili i při úpravách řídících jednotek motorů Škoda 2.0 TSI 140kW.

Úpravou jsme dosáhli zvýšení točivého momentu motoru v celém rozsahu využitelných otáček o 20 až 55 Nm s tím, že maximum 380 Nm je k dispozici mezi 3.500~5.000 ot/min. Maximální výkon je 200 kW oproti 140 kW v sérii. Díky takto ploché křivce točivého momentu je zbytečné motor vytáčet nad 4.500 ot/min., řazením v tomto rozmezí otáček budete akcelerovat s nejmenší spotřebou. U DSG samozřejmě při použití ručního řazení převodovky pádly či pákou voliče. Díky upraveným přechodovým stavům motoru řadí podstatně lépe i samotná převodovka DSG. Jízda je tak plynulejší, komfortnější a samozřejmě bezpečnější. Zkušenosti z provozu jsou takové, že úprava motoru snižuje spotřebu paliva o průměrných 0,5~1,5 l/100 km.

Úprava řídící jednotky a následné zvýšení točivého momentu a výkonu nemá podle našich dosavadních zkušeností žádný vliv na životnost motoru, rozhodující je jakost a čistota motorového oleje a vzduchového filtru. Na chod a životnost případně namontované převodovky DSG nemá úprava vliv, maximální točivý moment se nachází hluboko pod maximální únosností DSG převodovky.

Škoda Superb III
2.0 TSI 140kW

Postup úpravy
Čas. náročnost
Cena úpravy

EOBD zásuvka*
4 hodiny
19.844 Kč vč. DPH


Funkce imobilizéru SIEMENS montovaného v prvovýrobě zůstává zachována, kdo nevěří, nechť si nechá vyrobit klíč spínací skříňky bez čipu, resp. s čipem, ale bez přizpůsobení – motor po spuštění cca za 2 sekundy zhasne. Upravená řídící jednotka komunikuje s originální diagnostikou V.A.G, ATAL, V.A.S jako sériová, její úpravu lze odhalit prakticky jenom jízdní zkouškou, také emisní limity zůstávají beze změny.

* Úpravu řídící jednotky provádíme přímo ve voze přes diagnostickou EOBD zásuvku, je nutné se dostavit s ním. Protože se jedná pouze o softwarový zásah, za naši úpravu v tomto případě držíme pouze tzv. softwarovou záruku, v případě poruchy řídící jednotky nahrajeme do nové zadarmo upravený program.


Diagram průběhu naměřených hodnot

 


Tabulka hodnot výkonu a točivého momentu

ot./min. výkon (kW) točivý moment (N.m)
série po úpravě série po úpravě
1.500 45.8 52.1 320.0 332.0
2.000 68.1 72.25 325.0 345.0
2.500 85.1 92.7 325.0 354.0
3.000 102.1 115.0 325.0 366.0
3.500 119.1 139.3 325.0 380.0
4.000 136.1 159.2 325.0 380.0
4.500 140.0 179.0 297.0 380.0
5.000 140.0 199.0 267.4 380.0
5.300 132.0 200.0 238.0 360.4
5.500 125.0 192.0 217.0 333.4
6.000 118.0 171.0 188.0 272.2
 
 

Mám zájem o úpravu řídící jednotky!

 

 

Kontakt

CIMBU Autosport
Sukorady u Ml. Boleslavi 103
294 06 Březno

tel. 326 397 184
gsm: 601 280 786
e-mail: info@cimbu.cz

Média

GPS

N50° 25,527' E15° 01,485’

skrýt mapu