Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.comJavascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.comJavascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
ČESKY   |   SLOVENSKY   |   ENGLISH   |   MAGYARUL   |   POLSKI
PŘEČTĚTE SI..

VW zveřejnilo úpravy TDI pro Dieselgate (DG)

Volkswagen zveřejnil konečný postup pro úpravu motorů TDI Euro 5 z let 2008 až 2015. Cílem je přiblížit praktické emise oxidů dusíku těchto motorů parametrům požadovaným při homologačních měřeních.

DG úpravy motorů 2,0 TDI CR 81 – 135 kW: Mají se upravovat pouze softwarově v autorizovaných servisech od března 2016. Úpravou se zvýší podíl recirkulovaných výfukových plynů tak, že klesnou teploty spalování i přebytek vzduchu. Současně se zvýší vstřikovací tlak, palivo se potom lépe smísí s nasátým vzduchem a tak se předejde vzniku chudých míst, kde se oxidů dusíku tvoří nejvíce. K vyššímu opotřebení vstřikovačů a vysokotlakého čerpadla údajně docházet nebude o snížené životnosti DPF filtru se VW nezmiňuje.

DG úpravy motorů 1,6 TDI CR 55 – 77 kW: vedle SW úpravy dostanou tyto motory ještě restriktor sání, aby se zredukovalo množství nasátého vzduchu, původní provedení údajně mátlo senzor množství nasávaného vzduchu, modifikovaný SW dále podobně jako u dvoulitrů zvýší objem regenerovaných výfukových zplodin.

Z uvedeného je zřejmé, že takto upravené motory budou mít horší účinnost, takže se sníží a zhorší průběh točivého momentu, tím i výkon motoru, naopak se zvýší spotřeba. Výrazně se sníží životnost motoru jako takového ( uhlíkové saze ve výfukových plynech fungují na stěnách válce jako brusný papír na pístní kroužky a samotný válec, profukem kolem kroužků se dostane více sazí do motorového oleje v karteru motoru ). Více se bude zanášet EGR ventil s chladičem výfukových plynů, zvýší se pravděpodobnost prohoření chladiče výfukových plynů. Více výfukových plynů a jejich nižší tlak bude mít za následek větší zanášení DPF filtru, jeho častější regenerace bude mít rovněž vliv na zvýšení spotřeby paliva a zároveň jeho nižší životnost. Zvýšený tlak vstřikovacího čerpadla může mít za následek u motorů s náběhem cca 120 000 km a víc vznik kavitace s následným celkovým kolapsem systému vstřikování.

Otázkou je , jak se ke zvýšenému odbytu dotyčných náhradních dílů postaví samotný koncern, v současné době platí, že pokud vznikne poptávka po některém dílu, okamžitě ho zdraží i mnohonásobně, ostatně zdražení náhradních dílů, jako kompenzaci nákladů DG už jsme zaznamenali. Evidentním důsledkem aféry DG pro majitele dotyčných vozů bude nejen zvýšení provozních nákladů za palivo a jeho aditiva, ale i výrazné zvýšení nákladů servisních. Výrazně se sníží poptávka po dieselových ojetinách a tak se výrazně sníží i jejich výkupní cena v autobazarech.

VW opatření DG rozhodně sníží emise kysličníků dusíku v provozu dieselových aut. Otázkou však zůstává, jak velké množství nejen oxidů dusíku, ale i skleníkových plynů se vyprodukuje při těžbě a zpracování nafty, která se spotřebuje navíc a při výrobě dílů, které se předčasně zničí následkem narychlo zavedeného zásahu do řízení TDI motorů.

Úpravou SW u naší firmy získáváte mimo jiné i pětiletou záruku na nahraná data, v případě přehrání DG softwarem budeme umět vrátit zpět původní datový stav, není proč váhat…