Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.comJavascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.comJavascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
ČESKY   |   SLOVENSKY   |   ENGLISH   |   MAGYARUL   |   POLSKI
PŘEČTĚTE SI..

Havárie turbodmychadel

Průběžnou spoluprácí s více jak 90 servisy získáváme velmi cenné poznatky z provozu koncernových vozidel. Mezi ně patří i ty s poměrně vysokou poruchovostí turbodmychadel se zavedením prodloužených intervalů.

Co je příčinou? Dílem jsou to nízké mazací a naopak vysoké abrazivní vlastnosti motorových olejů jako následek až 30 000 km  proběhu mezi výměnami, velmi často se však turbodmychadla porouchávají krátce po servisu na 60 000 km! Dle nás je příčinou tohoto jevu nedodržení technologického postupu při výměně filtrační vložky vzduchového filtru, kdy nedojde k důkladnému vyčištění tělesa filtru, proudící vzduch při chodu motoru pak unáší nečistoty na oběžné kolo vzduchové větve turbodmychadla a vzhledem k jeho vysokým otáčkám dojde k drobnému poškození lopatek. Následkem vedle pískavého zvuku vzniká nevývažek, který má  za následek totální havárii turbodmychadla. Při jeho výměně vzniká další technologická chyba, tentokrát nedojde při opravě k vyčištění tlakové větve za turbodmychadlem, kde se usadily drobné úlomky materiálu turbodmychadla, ani k odstranění oleje z mezichladiče stlačeného vzduchu. Při zvýšení plnícího tlaku dojde k uvolnění nečistot, které prolétnou spalovacím prostorem, kde mohou také napáchat jisté škody, ale hlavně poničí výfukovou turbínu turbodmychadla. K totální havárii nového turba po jeho předchozí výměně dochází v tomto případě do 2 000 km, víme o případu, kdy došlo k totální havárii motoru, který začal při zkušební jízdě 150 m od servisu běžet na zbytky motorového oleje v intercooleru a díky pomalé reakci řidiče došlo k jeho přetočení.




Zničené lopatky turbodmychadla